Søkere utenfor Norge

Velkommen til Norges beste studentby!

Studentbyen Trondheim

Trondheim har flere ganger blitt kåret til Norges beste studentby. Det bor 190 000 mennesker i byen, med 36 000 studenter som setter et unikt preg på bylandskapet. Her venter alt fra pulserende byliv til opplyste skiløyper – alt du måtte ønske for en uforglemmelig studietid.

Hverdagen hos oss

Bo, spis og tren med Sit

Studentsamskipnaden i Trondheim (Sit) er en velferdstjeneste for studenter, som hjelper deg på plass i din nye studieby. Når du betaler studieavgift til oss blir du automatisk medlem i Sit, og får tilgang på mange ulike tilbud. For eksempel bolig, treningssenter, helsetjenester, mat, barnehage og foreningsarbeid.

Finn et sted å bo

Du kan søke om studentbolig gjennom Sit, som har et bredt utvalg av hybler og leiligheter. Du kan også lete selv på det private markedet.

Du må melde flytting

Hvis du er svensk, dansk, islandsk eller finsk statsborger, må du melde flytting til Folkeregisteret for å bo i Norge.

Finansiering

Har du rett til studiestøtte i hjemlandet ditt, kan du som regel bruke denne i Norge. Sjekk hva som gjelder for landet du bor i.

Undervisningsspråk

Undervisningen på Norsk Fotofagskole foregår i hovedsak på norsk. Vår erfaring er at det går bra for de aller fleste. Ved behov kan samtaler og veiledning foregå på engelsk.

Handlekurv0
Det er ingen produkt i handlekurven
Fortsett å handle