Skolen

Norsk Fotofagskole er Norges eldste fotoskole. Vi åpnet dørene i 2001, og siden da har vi utdannet fotografer på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå.

Finn din kreative stemme

Norsk Fotofagskole drives av en fast stab med erfarne fotografer. Vi følger deg tett gjennom hele studietiden, og har troen på at dette er nøkkelen til utvikling. Det er slik vi kan motivere og presse deg til å nå ditt potensiale.

Velkommen til et kreativt nabolag

Norsk Fotofagskole ligger i Ilsvika i Trondheim, i et tidligere fabrikkområde omgjort til kreativ næringspark. Her finnes både reklamebyrå, kunstnere, designere, fotografer, fotobutikk og studio, som bidrar til et inspirerende og kreativt miljø. Med andre ord ligger alt til rette for at du skal kunne utvikle deg som kunstner og fagperson.

Lokaler

Hos oss finner du alt du trenger for å lære fotofaget å kjenne.

Studio

Skolen har tre velutstyrte og fleksible fotostudio.

Verksted

I verkstedet finner du bildeprinter, monteringsutstyr og mørkerom for fremkalling av svart-hvitt-bilder og negativ fargefilm.

Utforsk skolen!

Klikk deg gjennom Norsk Fotofagskole, rom for rom, i dette interaktive kartet.

Datalab

Skolen er godt utstyrt med moderne utstyr for redigering av bilder og film. Her kan du skanne negativer i høy kvalitet, og utforske programvare som Adobe, Blackmagic Micro Panel og DaVinci Resolve.

Nysgjerrig på utstyrsparken?

Ta en titt på denne listen. Som student har du tilgang på alt!

Utstyr
  • Studioblitser (Hensel)
  • Speedlights (Yangnuo, Canon og nikon)
  • Batteriblitser (Interfit Honey Badger)